09.10.11

tillbaka i karlstad efter 11 dagar i mamlö. jag kom hem i torsdags kväll. det var väldigt skönt!
i malmö har jag som sagt jobbat med att färdigställa det nya, fina, stora IKEAvaruhuset. dubbelt så stort som vårt varuhus här i karlstad. jobbet har ärligt talat inte varit så värst spännande eller utvecklande. men jag har jobbat med härliga människor från västerås. det har också blivit många härliga återseenden! steffi, vickis, sigrid, david, emmi, annica m.fl.

underbara vickis som var en av mina närmsta under studietiden i växjö, har jag inte träffat på över två år. det var underbart att träffa henne, den sprudlande glada människa som hon är! det får inte gå två år tills vi ses igen.

vi har hunnit med en heldag i köpenhamn, med trängsel & tågförseningar på grund av att president Obama besökte staden samma dag som vi. jag & annica var nog inne i varenda skobutik i köpenhamn då annica letade efter de perfekta stövlarna. det är ju inte gratis i grannlandet om man säger så. var inne i inredningsbutiken HAY - jag är förälskad! de har väldigt mkt fina saker. bland annat en klädhängare & en stol som jag & gustav tidigare tittat på & vill köpa. vi hade i alla fall en mysig dag med lite shopping i det härliga höstvädret.

självklart blev det även en tur på malmös shoppinggator. känner mig väldigt duktig som inte gjort av med alltför mkt pengar. det blev en kofta, en väska, halsduk... inte mkt mer tror jag.

två festkvällar har det blivit. en av dem en väldigt trevlig IKEAfest på gamla varuhuset i bulltofta. det enda som var trist var att livebandet spelade så högt under middagen att man fick skrika för att höra varandra. & att vi blev bortkörda från bordet när det var dags för dessert, för att det skulle bli dansgolv. illa malmö, illa. jag frågade om det var tänkt att vi skulle stå upp & äta nu -"ni får tränga in er någon annanstans" fick jag till svar. oerhört trevlig personal. NOOOT!

jag har även hunnit med ett besök på malmö sjukhus. när jag vaknade torsdagmorgon (sista dagen) var mitt öga svullet, gjorde jäkligt ont & det bara rann & rann.... inte roligt. det blev bara värre under de första timmarna. underbara johan hjälpte mig, han ringde sjukvårdsupplysningen, sen ögonakuten, följde med mig till sjukhuset
& bokade om min biljett så jag fick åka hem tidigare. vilken vän! tack snälla snälla johan!
jag har fått ögonsalva & ögat mår mkt bättre, men jag ska låta det vila från linser ett par dagar till.

hemma i karlstad igen, på trygg mark. jag har träffat min underbara sandra en sväng innan hon drog till linköping över helgen. har även hunnit säga hej till tess & atlas. kanske blir det en promenad med dem senare under dagen. igår var det fotboll som gällde... & vad ska man säga om den matchen?! jag älskar Zlatan. men ensam är man inte stark. trots att han är en världsstjärna kan han inte göra ett helt lags jobb ensam.

lite bilder från resan.

 mitt "lilla" hotellrum på ca 40-45kvm

   köpenhamn en solig, kall höstdag!

    HAY

    

  

tack så länge!
hörs snart!
pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0