skolan är slut o det är sommar i halmstad

ojoj vad jag är dålig på att skriva här nu för tiden... det är ju så man skäms...
studierna i växjö är nu avslutade. det var med blandade känslor jag lämnade kära campus. att lämna själva campus är väl i sig inte så sorgligt, men alla underbara människor jag träffat under de två åren jag bott där. det är jobbigt. att lämna en plats där jag verkligen trivts och upplevt många bra, roliga, trevliga stunder. usch ja...inte så kul.

men livet går vidare o jag kan inte vara student hela livet. jag är nu i halmstad. tillbaka i min gamla lägenhet, men gamla sambon, o tillbaka på mitt gamla jobb. har nu ( i eftermiddag) avklarat en veckas arbete o det är skrämmande hur fort man anpassar sig igen o det känns inte som jag varit ifrån stället i två år.

jag hoppas för allt i världen att jag hittar något annat jobb efter sommaren. jag vill ju inte vara en gammal avdankad postis längre. jag vill jobba med det jag brinner för - inredning!! är det någon som vet något trevligt ställe som behöver en nyexamnierad inredare eller butikskommunikatör, vänligen hör av er = )

kanske blir det en liten utgång i helgen. men det är ju så dyrt att roa sig i stan. tacka vet jag sivans där man klarar sig gott o väl men en 100-lapp en kväll. o kankse till och med har en slant över ; ) fattig som man är, så gäller det ju att nu bedgetera varenda liten krona man spendera. o hur jag ska klara mig till efter midsommar är en väldigt klurig gåta.... hmmm

nu ska jag vila lite, sen dags för lunch o efter det några sista krafttag på jobbat inna det är dags att välkomna helgen! första helgen i halmstad på ett tag alltså! hääärligt!

puss o kram på er alla sommarälskare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0