nu är jag karlstad bo!

japp igår gick flyttlasset! eftersom mamma o pappa är på semester i annat land så fick min kära bror hjälpa mig.
martina körde 32 med släp... inte illa va ; ) det gick hur bra som helst.
jag ljuger om jag säger att jag tycker om att flytta... det är inte kul att bära kartonger o möbler. inte någonstans.
tungt o svettigt. men men bara att kämpa på. o det klarade vi bra, sebbe o jag!
tusen tack till honom som offrade sin lediga helg för att hjälpa syster.

han lämnade mig dock ensam framåt kvällen. då åkte han söder ut igen. han skulle tillbaka till malml så hade en bra bit att köra så det var ju förståligt. men jag hade ändå en helt ok kväll. jag började röja i röran - låg saker precis överallt. det är ju sällan så att jag tar en sak i taget utan börjar gräva i alla kartonger på en gång. lika bra det.. haha.
jag öppnade en flaska rött o satte pålite skön musik sen gick det som en dans. påpekas ska att jag inte drack upp hela flaskan. hade nästan varit lite alkis varning att dricka en hel flarra helt ensam.. haha.

idag har jag varit ute o rastat cykeln. med kartan i högsta hugg,måste sett kul ut...
jag kom efter 45 min (!!!)  fram till bergviks köpcenter där IKEA ligger, det vill säga min blivande arbetsplats. 1 mil har jag till jobbet. häääärligt det! hoppas på bra väder så jag slipper ta den förbannade bussen eftersom jag inte tycker jättemkt om att åka buss.
kommer förhoppningsvis inte ta riktigt lika lång tid imån då jag vet lite bättre hur jag ska ta mig dit.
men det blir ju bra med motion om jag ska cykla 2 mil om dagen.

just då jag kom fram till bergvik o hade parkerat cykeln ser jag en tjej komma gående. inte vilken tjej som helst utan en gammal klasskamrat från vmo!! pernilla!! hur stor är chansen?! det var trevligt! hon har just flyttat hit oxå o ska vara med i en musikal här! så jag få se till att gå på den senare i höst! "the wedding singer" heter den för de som är intresserade =)

nu ska jag krypa under täcket så jag inte är alltför trött imån under min första dag sominredare på IKEA!!

just det -  danne (fr halmstad) o karlsson komförbi på en kopp kaffe innan!!
de har varit på storsjöyran i östersund i helgen så det kom inomo sa hej! mkt trevligt! mitt fösta besök = )

är det fler som känner för en kopp kaffe eller mer såär det bara att höra av sig!!!

natti natti // m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0