luciadagen...

idag är det 13 december vilket betyder lucia. fick glögg, pepparkaka & julmusik då vi anlände till jobbet i morse!
vi har även haft besök av två luciatåg - mkt trevligt! men jag måste medge att jag inte känner någon julstämning för fem öre. tyvärr.

bara en vecka kvar att jobba i år. det innebär även en vecka kvar i karlstad innan jag åker ner till småland.
ska bli skönt att vara ledig lite. just nu känner jag att kroppen är ganska sliten.
jag behöver sömn.
jag behöver härliga morgonpromenader.
jag behöver tid att slappna av.
jag behöver tid med familjen.
jag behöver tid med mina vänner - som jag hoppas på att hinna få under ledigheten.
jag behöver tid att känna efter hur jag mår.
jag behöver tid att finna mig själv.
jag behöver tid att bara få vara. att bara få vara jag.

det senaste halvåret har varit en tid med mycket nya intryck.
nytt arbete.
ny stad.
ny bostad.
nya människor.
nya vänner.

det känns som jag inte riktigt hunnit med att reflektera över mitt liv.
jag måste hinna andas & verkligen känna efter.
vad vill jag?
vad har jag för mål?
vad har jag för drömmar?
...& vad ska jag göra för att förverkliga mina drömmar. för det är ju det de är till för. drömmarna.

det låter kanske lite patetiskt, men en plan för livet vore trevligt. tycker jag.
inte att följa till punkt & pricka. men jag tror det blir lite mer motiverande att kämpa för sina drömmar om man har en plan, delmål på vägen...

jag mår bra det gör jag, annat vore att ljuga. både för mig själv & andra.
men är jag helt tillfredsställd??
nej jag tror inte det.
inom mig finns en viss känsla som är svår att beskriva. svår att sätta ord på.
jag vill så mycket mer än vad jag har & ger idag.
jag vill utvecklas, både som privat person & som arbetskollega.
jag vill känna mig nöjd med min tillvaro.
jag vill känna att jag har ett liv bättre än någonsin.
jag vill känna mig stolt över det jag gör. över val jag gör i livet.
jag vill trivas & känna mig hemma.

mest av allt vill jag ha mina vänner nära...
för jag vet att de ger mig så himla mycket glädje.
& förhoppningsvis ger jag dem lika mycket tillbaka.

snart är det jul & det är hög tid att tillbringa tid tillsammans med familj & vänner.
om alla som stressar upp sig inför denna högtid bara kunde ta & lugna ner sig.
njuta av tiden. passa på att slappna av.
man behöver inte laga guds alla rätter.
man behöver inte köpa julklappar till hela tjocka släkten.
man behöver inte göra som alla andra.
nej nej nej...
det man verkligen behöver under julen är att tända ett ljus, slappna av, umgås, ha trevligt, skratta & bara njuta.

det tänker jag göra.
vem bryr sig om man missar kalle kl 15?? 
jag tänker ta allt i min egen takt. 

jag har inte haft semester på 1½ år & snart är jag ledig 11 dagar i rad...
jag ska verkligen bara vara. inga måsten. ingen stress. bara njuta & samla energi inför det nya året.

för som alla andra år så ska 2008 bli det bästa året i mitt liv!! 
jag ska bli en bättre människa & jag ska bara tillåta mig att vara lycklig.
jag ska säga ifrån då något känns fel.
jag ska tala om för männsikor att jag tycker om dem.
jag ska sluta stressa.
jag ska utvecklas.
jag ska leva livet...

det är mycket jag ska göra & jag kan inte ta upp allt här & nu.
jag kommer säkert ändra mina planer många gånger under resan.
men jag ska i alla fall ha ett mål, en dröm.

det hoppas jag att du också har! & jag önskar alla lycka till att uppfylla sina drömmar. & kom ihåg att aldrig sluta kämpa...

kärlek // mj.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0