livet...

onsdag. tider tickar på alldeles för snabbt för att hinna med allt nödvändigt samt allt annat.
inget IKEA idag, har haft handledning i studion med jocke o bernadette. det gick ganska bra tycker jag nog.
fick en del bra tips o råd från jocke. bernadette kör på i sitt tänk som vanligt. lite flummig.

jag måste verkligen skicka iväg jobbansökningar. har skrivit lite på ett personligt brev idag. CV har jag klart, nu ska jag bara bestämma vart jag ska skicka ansökningarna. vill ju inte tillbaka till posten... under sommaren är der ok, men sen. vad kommer hända i höst??? den som det visste.

jag vill jobba som inredare. så himla mycket vill jag det. det är verkligen drömmen. jag vill ha ett lärorikt, utvecklande, intressant och utmanande jobb. jobba med det jag brinner för. men det känns så långt borta. som en omöjlighet. en dröm som inte kommer gå i uppfyllelse. jag måste börja tro på mig själv, vilket jag är väldigt dålig på. man måste verkligen kämpa för att få det man vill ha. det går om man verkligen vill, jag vet det. men det kan ta lite tid. det handlar bara om att ha tålamod. jag förstår att det inte är enkelt att få sitt drömjobb direkt. man måste stå ut med en del annat på vägen. det finns ingen genväg till framgång.

jag vet inte vart jag kommer bo i höst. inte i sommar heller för den delen. troligtvis blir det halmstad i sommar. men vad händer sen. o vart ska jag bo? var vill jag ta vägen? ingen aning.... jag får flytta dit där jag får jobb. om jag får något... usch jag vill inte tänka på det just nu. men det är inte lång tid kvar här i vxö o på campus. kommer bli så sorgligt att lämna allt och alla underbara människor. det är med blandade känslor. visst, jag tror det räcker med två år på campus, men kommer verkligen sakna att ha alla vänner så nära. att bara kunna springa över när man vill, utan att behöva planera, det är så skönt. o jag vet av erfarenhet hur svårt det är att hålla kontakten med alla. jag o vickis har redan tappat lite av vår kontakt, hon flyttade för knappt två månader sedan o vi har inte pratat särskillt många gånger. tidigare gjorde vi allt tillsammans. saknar dig hjärtat.
o jenny ska till chicago i höst. gumman - kommer sakna dig så. måste försöka jobba mkt så jag kan komma o hälsa på!! vore så kul!

vem vet vart jag hamnar. vad jag gör om ett halvår. kom ihåg att drömmar är till för att bli sanna! måste kämpa på för att ta mig till mina drömmas land!!

pusspuss // mj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0