sorgligt

det är självklart inte kul att vara ledsen... men än värre tycker jag det är när någon jag bryr mig om är ledsen. är det jag som är ledsen så kan jag antingen bita ihop o försöka tänka på något annat, eller helt enkelt bara vara ledsen ett tag. men när någon annan är ledsen är det så mycket svårare. ibland är det bästa kanske bara att finnas där, utan att prata, bara vara nära. ibland vill den ledsna prata ut, få ur sig all ilska o besvikelse eller vad det nu rör sig om. personen vill ha stöd. o kanske råd o tips. då gäller det ju att tänka efter. jag måste säga "rätt" saker, men samtidigt vara ärlig. måste försöka säga saker som får personen att se ljust, trots att det känns tungt just nu. det är så svårt. men alla är ju ledsna ibland, o som vän är det en del av relationen, att ställa upp o finnas där. kanske låter egoistiskt, men jag är nog hellre ledsen själv än ha någon i min närhet som är ledsen... snyft snyft

men idag ska jag inte vara ledsen.. hoppas jag = ) jag, nathalie o vickis - som äntligen är tillbaka!!! - ska börja med vår uppgift i design management. ska försöka jobba på duktigt o vara effektiva så vi blir klara imorgon så att man kan börja med den enskilda uppgiften sen... ihhh

måste skynda mig lite, ska till repro.

puss puss//m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0