10.11.11 - vintern är här likaså förkylningen...

det är vitt & härligt kyligt ute! det gillar jag! något jag inte tycker är lika roligt är att jag blivit dunderförkyld. vad ska det vara bra för?? finns ju inga fördelar med att vara förkyld. näsan rinner. man måste snyta sin var varannan minut. man blir fnasig & torr. man är trött i kroppen & har lätt huvudvärk. jag övervägde faktiskt att stanna hemma från jobbet idag. men jag är inte den som är den & stannar hemma för en förkylning. kanske dumt med tanke på att jag kan smitta min kollegor, men jag tycker det känns dumt att stanna hemma om man inte har feber & är halvt döende. sån är jag.
snö är i alla fall vackert! helst ska den ligga där på marken alldeles orörd. då är den som finast. jag kom ihåg när jag var yngre & bodde hemma & småsyskonen nödvändigtvis var tvungna att busa runt, åka skidor, bygga snölyktor på trädgården. det var ju så fint bara som det var. men man ska ju inte tvinga barn att hålla sig inomhus bara för att jag tycker snön är vacker...
kärlek på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0