10.08.28. tankar om framtiden...

jag tänker, funderar, grupplar, vrider & vänder på för- respektive nackdelar.
vad vill jag med mitt liv?
var vill jag bo?
vad vill jag jobba med?
vad är viktigast i livet? karriär, familj, boende...

jag blir inte klokare direkt. snarare mer förvirrad.

både jag & gustav vill flytta till underbara helsingborg.
vi var till & med lite inställda på det.
jag var på intervju för IKEA i början av sommaren.
men det blev ju inget med det.
det gjorde mig mycket ledsen, arg & besviken.
både på mig själv & på grund av att det känns som jag inte fick de bästa förutsättningarna för intervjun.
men det är inget jag kan påverka nu. gjort är gjort.
jag försöker släppa det & gå vidare vilket inte är helt enkelt.
jag menar, jag sökte en tjänst på samma företag som jag arbetar på nu, ända skillnaden är att det var i skåne ist för i värmland.
självklart får självförtroendet sig en törn.
jag vet ju att jag kan, att jag är duktig & väldigt arbetsvillig. jag gör ett bra jobb.

jag funderar även mycket över om IKEA är rätt för mig.
jag trivs & det är oftast roligt, men jag känner inte att jag får utlopp för min kreativitet då jag arbetar som saluhallsinredare (visual merchandiser).
som med all annan kunskap så hämmas den självklart då man inte håller den levande.
jag vill skapa, komma på annorlunda & inspirerande lösningar, prova mig fram, leka med färg & form.

får jag det i mitt unvarande arbete? på den frågan svarar jag nej.
är jag nöjd med det jag gör idag? ärligt talat, nej.
vad ska jag göra för att ta mig vidare? det är just det. vad fasen ska jag göra?!

min vän steffi inspirerar mig!
hon har läst samma utbildning som jag på växjö universitet.
hon har arbetat som inredare på ikea.
nu har hon startat egen, jobbar med uppdrag för ikea, aftonbladet & mer därtill.
jag vet att hon har massa på gång & det verkar gå hur bra som helst för henne.
jag är väldigt glad för hennes skull!

jag önskar att jag var lika driven som hon.
jag önskar att jag visste var jag skulle börja någonstans.
jag vet att det finns helt andra möjligheter i stockholm än vad det gör här i kalstad.

då kommer vi till nästa fråga - var vill jag bo???
som jag sa tidigare, helst i helsingborg.
men, vad finns det för möjligheter att ta sig vidare där?
jag är väldigt kluven när det gäller sthlm.
jag skulle vilja flytta dit för jag har underbara vänner där.
jag skulle vilja flytta dit för att det är en vacker stad & det händer alltid något.
jag skulle vilja flytta dit för närheten till skärgården.
jag skulle vilja flytta dit för möjligheten till arbete & utveckling.
men...
jag vill ha större boende än vad vi har nu. en 3:a el större, minst 80kvm. men helst hus.
jag vill inte att det ska ta en timme att ta sig till jobbet.
jag vill inte trängas & stressa för att hinna med tunnelbanan el bussen. jag vill kunna cykla.
barn i sthlm? jag vet inte.
& så vill jag ju komma närmare familjen.

har även sökt jobb i malmö.
det är ju lite som helsingborg, fast större & mer brottslighet (?).
närheten till havet har jag som krav för nästa flytt.
det är något visst med havet. jag bara älskar det!
gustav är lite skeptiskt mot malmö.
men det är en fin stad & jag har vänner & bekanta även där.
får jag jobbet så hoppas jag att gustav ger med sig & att det blir en flytt.

nu vet jag inte riktigt vad jag har skrivit & inte.
jag är fortfarande lika förvirrad & tankarna fortsätter snurra i mitt huvud.

nu ska jag iaf ta en tur på stan & kika på lite saker.

jag lovar att återkomma snart.

hoppas ni har en fin dag & att ni inte är lika förvirrade som jag.

Puss/m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0