oj så trött hon är idag...

just nu har jag ingen energi.
jackan är slängd innanför dörren. vantar, sjal, mössa & skor likaså.
har köpt gardiner till sovrummet idag. tog stången från köket för att prova & se om färgen passar.
det är en enda röra i sovrummet nu.
jag borde plocka undan lite... men oj så trött hon är idag.

jag borde ta ngt att äta också.
få lite energi.
men det känns inte så lockande.
jag har verkligen inga krafter.
beror troligtvis - som vanligt - på sömnbrist.
knappt 4 timmar sov jag i natt.
hur orkar jag jobba kan man undra...
jag vet ärligt talat inte. kanske är det så att det faktiskt påverkar arbetet men jag tänker inte på det.
andra kanske gör det.

ikväll får det bli tidigt i säng.
det måste det.
jag behöver i alla fall 6 timmars sömn.
speciellt nu när det är grått & trist ute.
man får ju inte direkt energi på samma sätt som en härlig, solig vårdag.

lyssnar på vacker musik & tänker...
men det är knappt så jag orkar tänka heller.

jag ska ta en dusch. få i mig lite mat. plocka i ordning lite här hemma. sen ska jag ta en kopp te, lägga mig i soffan, bläddra i ngn inredningstidning & bara ta det lugnt.

....puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0