torsdag 8 jan

kvällen hos jossan igår var trevlig! hon bjöd på ugnsstekt kyckling med ris, sallad & kall sås. mycket gott! det tackar vi för. vi pratade & hade mysigt hela kvällen. det är ju faktiskt ganska roligt att skvallra & snacka skit haha!
vi fick se bilder från hennes thailandsresa. hur sugen blir man inte på att bara dra iväg till solen då?!?! väldigt.

det gick ju bra att jobba idag med. men oj så trött jag var i morse när alarmet ringde...
jag kunde inte sova igår. jag som alltid, verkligen alltid somnar inom 5, max 10 minuter efter att jag lagt huvudet på kudden. nu förstår jag hur gustav känner när han inte kan somna, vilket han sällan kan.
jag tackar gudarna för att jag inte är en av dem som har sömnproblem.

jag var på massage idag också. det var helt ok. lite väl mycket dragandes i huvud & axlar åt alla möjliga håll bara.
det gjorde faktiskt lite ont. jag tycker det kan vara skönt att det gör lite ont när det masserar, det hör ju lixom till,
där man är stel & så. men det är absolut inte skönt när de drar så det strecker så det smärtar.
men de vet ju var de håller på med så det är säkert bra.

efter jobbet gick jag med raska steg rakt till textilavdelningen för att köpa ett tyg som kom hem idag!
jag blev stormförtjust så fort jag såg det. jag ska ha det i köket. tror nog att det kommer bli fint.
får se om det blir till att sy idag. måste ju sätta upp gardinstången innan så jag kan mäta ordentligt.
får väl försöka charma gustav lite extra nu när han snart kommer hem så är han kanske snäll & hjälper mig!


 



tyget SARALISA från IKEA, 49kr/m...



...som ska hänga här i fönstret!


häromdagen tog vi äntligen tag i att sätta upp en av de gamla STRING-hyllorna.
jag hår målat om dem eftersom de var ganska slitna. jag bara älskar dessa hyllor,
men jag skulle nog inte gå & köpa en i nyskick. de ska vara de gamla orginalen tycker jag.



STRING-hyllan i köket.

åkte med cissi hem från IKEA. snabbt ombyte för att sedan rusa ner på stan - tur att det är nära =)
började med att inhandla en present till sötisen nathalie som fyller 25 år på lördag, då det även blir partaj!! längtar!
vidare till den lilla hårvårdsshoppen minomin där jag köpte en ny dust it, som är till för att få volym i håret.
ni som känner mig vet ju att platt hår är det värsta jag vet. mer volym åt folket!!
en tripp till claes olson för att köpa en stickpropp till symaskinen eftersom gustav snodde den andra jag köpte till ugnen... killar hmmm. sen viktigast av allt - systembolaget. för ska man gå på partaj måste man ju dricka därefter!

just det... på IKEA köpte jag - ÄNTLIGEN - en ram till kortet på isac & tilde som jag fick i somras.
jag vill egentligen ha en annan ram, men den har spårlöst försvunnit & verkar inte komma tillbaka igen. det var en vit, djup, lite bredare ram, hur fin som helst. men det fick istället bli en traditionell RIBBA-ram.
jaja, det blev ju fint iaf.... men...



dessa underbart fina ungar!! önskar att jag kunde busa med dem varje dag!!

nu är klockan 19.00 & gustav slutar jobba. ska väl laga lita mat så våra magar bli mätta & belåtna.
sen som sagt eventuellt sy lie.

jag tror ibland att det är något fel på mig... jag kan sitta & titta på olika inredningssidor på nätet & bli helt manisk.
det finns så mycket fina saker så jag vet inte vad jag ska ta vägen. det är som en drog för mig. jag vill så gärna,
helst av allt, jobba med heminredning som det gör på tv - jag vet att det låter jäkligt töntigt, som en liten snorunge
"...som de gör på tv" . men allvarligt, tänk va roligt!! du får ett uppdrag att hjälpa en person eller en familj. du forskar lite i vad de vill ha, vad de har för behov, vad de har för smak o.s.v. sedan börja du spåna på idéer om hur deras hem skulle kunna förändras & förbättras. du skissar & funderar, & skissar lite till & vips så har du en färdig idé om hur det kommer att se ut. du säger åt hantverkarna vad de ska göra, snickra, måla, tapetsera, bygga medan du går runt i en massa inspirerande butiker & bara shoppa loss för att sedan inreda ett hem som en familj - förhoppningsvis - kommer att älska. hur underbart låter inte det?!?! jag vill, jag vill, JAG VILL!!! nu blir jag sådär uppspelt igen.... jag har ett behov av att inreda! jag älskar verkligen att fixa i hemmet!

nu är det nog bäst att jag slutar innan jag bli alltför knäpp...

hoppas ni har en underbar kväll.

pussen.

Kommentarer
Postat av: Nella

Åh, vad fint ni har det nu! Tur att jag ska komma snart så att jag får uppleva allt på riktigt:) Saknar dig, Tinis. Puss!

2009-01-11 @ 14:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0