09.12.14

jag kan ju tyvärr inte skryta med att vara en flitig bloggare...  jag tänker ofta att jag skriva & så vitt jag förstått så är det tanken som räknas ; )

det var två månader sedan sist... det har hänt en hel del, roligt, tråkgt, jobbigt, härligt, gammalt, nytt...

det som händer just nu är att jag längtar till jul! till att få vara ledig, tillbringa tiden tillsammans med först Gustavs familj hos hans mormor & morfar i Lysvik på julafton. sen tillsammans med min familj på juldagen. saknar er så mkt!!! ska bli roligt att komma "hem" ett par dagar. skratta & bara vara med er, älskade familj!

jag köpte sista klapparna idag! alla är nu inslagna & redo att läggas under granen. jag tycker är så härligt med julklappar & presenter! jag älskar att ge! att ge & göra någon annan människa glad - vem tycker inte om det?! varje år har jag & mamma samma disskusion... "- men vi behöver inte köpa så mkt. vi kanske ska köpa till en person var? eller bara till barnen?" men nej! jag vill köpajulklappar! trots att det ibland känns som vi bara byter pengar & man inte alltid är 100% nöjd med det man får. men vem vill sitta där utan klappar på julafton? inte jag! jag kan kanske uppfatts som barnslig & att jag sprider pengar runt omkring mig utan att alltid tänka efter... men va fasen - jag älskar att ge bort saker som jag sa ovan! helst ger jag bort presenter då de inte är givna, det vill säga inte julafton eller födelsedagar! sista jag var i linkan & hälsade på älskade jenny jansson fick hon en (till) jelly bean dessertskål. hon blev så glad. & då blev jag glad! det är så lite som behövs. emma fick två anteckningsböcker av mig idag. hitta dem mkt mkt mkt tilligt i örebro i lördags, 5 st för 20kr (!!!) priset spelar ingen roll - återigen tanken, omtanken! emma blev också jätteglad & jag blev glad för hon uppskattade det väldigt mkt. nu säger jag inte att man ska köpa presenter till folk så fort man ska till någon, men någon gång då & då för att visa att man tycker om någon.

sitter just nu & tittar på Svenska hjältar på TV4... det rinner en & annan tår nerför min min kind måste jag erkänna. vilka underbart, fantastiska, oegoistiska människor det finns. man kan ju inte bli annat är rörd. jag hoppas att denna gala väcker tankar hos människor runt om i landet. att jag & alla andra kan hjälpa till om man ser att någon håller på att råka illa ut. vem vet, kanske är den som råkar ut för något hemsk jag - då vill ju jag att någon ska ingripa & hjälpa mig...

ska titta färdigt på galan sen är det dags att sova. pussa lite på min älskling först såklart. tala om hur mycket jag älskar honom & vad han betyder för mig.

kom ihåg att vara rädda om er & era nära!

puss & kram//m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0