hmmm..helg

man , i alla fall jag , längtar hela veckan på att det ska bli helg. helg är ju härligt. man kan sova ut. man får göra precis vad man vill. man har tid att gå på stan & strosa. man kan dricka vin utan dåligt samvete. man har tid att träffa vänner & umgås med sambon. man kan fixa hemma. mysa, titta på film & bara njuta...

nu är det söndag. jag vaknade klockan 10 av att gustavs mobil börja tjuta. lika bra att stiga upp tänkte jag. då, för två timmar sedan sken solen & jag blev glad & tänkte att vi kunde gå ut på en lång härlig promenad. men grejen är ju den att innan gus kommit ur sängen hinner vädret växla från sol till regn till hagel till snö till storm... osv. han kan ligga i sängen i all evighet om det är så. så de där underbara helgerna som jag alltid längtar efter blir inte så underbart fantastiska som jag hoppats på.

igår steg jag upp klockan nio. åt lite frukost för att sedan bege mig till gymmet där jag mötte upp torunn. nu är det dags att börja styrketräna! det var över ett år sedan jag fick den där genomgången av maskinerna. men va fasen, jag har ju tränat förr så det kan väl inte vara så svårt. men gud så snurrig & lost jag måste sett ut. men men, vem bryr sig. alla är ju fullt upptagna med att fokusera på sig själva på sats. ...hmmm ser det bra ut nu när jag lyfyer de här vikterna. putar ju tillräckligt med rumpan & brösten för att se snygg ut... hur är make upen... & håret... & mina nya, senaste, trendigaste kläder... för det är ju sjukt viktigt att vara snygg när man tränar... det verkar som en del människor går dit i stort sett för att enbart visa upp sig. ok, jag vill ju inte se ut som skit när jag ska vistas bland folk. men va sjutton - efter ett spinningpass så är det svårt att se bra ut, då är det bara jobbigt att ha en massa klet i fejjan. men folk får ju bestämma över sig själva...

jag har faktiskt vara väldigt duktig denna vecka om jag får säga det själv - jag berömmer ju inte mig själv speciellt ofta så... i söndags var jag på spinning, måndag - långpromenad, tisdag - spinning, onsdag - box, torsdag - löpning, lördag - styrka.... blir ev ett spinningpass idag, men håller på att tvätta så får se hur det blir. nu ska jag fortsatta vara lika duktig kommande vecka = )

förutom att hänga på gymmet har jag hängt en del hos mika i helgen. i fredags var det idol, så klart. mika, madde, kikki & jag. & så hunden bo så klart! & så lite vin. & snacks. & chicago-spel. det var en mysig kväll.

även igår var jag hos mika, ovan nämnda plus tess var också där. vi drack vin & lekte charader. hahahaha! kul det! jag var inte på partyhumör så för mig blev det hemgång kl 12 då de andra begav sig mot krogen för att svinga runt på dansgolvet. hem till gus, som fortfarande satt i soffan. somnade i hans knä. vakna kl 3 då gus sa att det var dags att ta sig till sängen för att sova.

gustav är fortfarande sjukskriven. han mår tyvärr inte så bra, vilket jag har full förståelse för. vem skulle inte bli tokig av att gå hemma två månader, alla vänner jobbar om dagarna, inte kunda använda armen utan att det värker, inte kunna njuta av en kall öl emellanåt... jag skulle bli tokig. jag blir tokig & rastlös för att gustav inte har lust att hitta på något. ingen lust ingen ork... jag hoppas för allt i världen att han kan börja jobba snart.

suttit framför datorn sedan kl 11 typ... jag har ingen lust jag heller. men snart ska jag plocka undan lite här. diska & ta mig något att äta.

måndag i morgon. dags för arbete igen. kul. hmmm så där.
om två veckor åker jag till gbg för att jobba på ikea bäckebol. de bygger om hela varuhuset. jag ska bygga bad. det har jag ju redan gjirt en gång så det ska gå bra får vi hoppas. ska bo hos nella! kommer bli mys!!!

nu ska jag ta tag i det där trista måste-göra-sakerna... ha en bra kväll. pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0