ja, jag lever!!!

...men som jag sagt i tidigare inlägg, är jag för tillfället kass på att uppdatera min blogg.
började jobba idag igen, efter tre veckors semester. det känns faktiskt bra! kul att träffa alla igen!!

så mycket vila har det dock inte blivit under de tre veckorna... jag & min sötnos har renoverat för fulla muggar. vi har skrapat tapet, spacklat, målat väggar & tak, målat golv, lagt nytt golv, satt innetak i köket, dragit el.... med mera med mera... vi har svettats, vi har slitit, vi har vissa dagar varit riktigt trötta på skiten & obeskrivligt omotiverade. men ojojoj, så duktiga vi har varit - om jag själv får säga det!! gustav har koll på det mesta & vet hur saker & ting ska utföras. han är såååå duktig!!

vi har även flyttat & städat ur våra gamla lägenheter, & bara det är tungt i sig. men nu är det gjort & vi bor nu i ett stort kaos utan kök. vi har dock vår kära lilla kokplatta där vi kan koka pasta & sedan avnjuta många delikata middagar ; )

det ska bli obeskrivligt skönt när allt är klart, & så nöjda vi ska vara!!! det känns väldigt bra & det blir fräsht, nytt & fint. Blir lite mer shopping sen när vi börjar få ordning & när ekonomin tillåter. en renovering innebär inte bara kostnader i form av diverse färg & material, vi har ätit ute i stort sätt varje dag - & det är defenitivt inte graaaatis. men va fasen, hur ofta totalrenoverar man en lägenhet?!?!

förutan att leva bland slipdamm, färg & reglar har vi unnat oss 5 (!!!!) hela soltimmar... vi har haft finbesök av syster nella & kompis jenny jansson. vi har även hälsat på dessa två damer, den förstnämnda bosatt i götelaboooorg, den andra i linkan. det var skönt att komma bort ett par dagar & koppla bort allt slit hemma.

jag har även hunnit bli hela 26 år - ja, jag vet, jag börjar bli gammal. fick fin fina presenter & massa härliga gratulationer = )

jag kommer lägga upp bilder på lägenheten då vi fixat vårt bredband ( nu har vi ett tillfälligt som inte är så snabbt så jag väntar) det kommer före- undertiden- & efter-bilder.

nu är det dags att ta tag & fixa i köket.

jag har världens duktigaste pojkvän!!! man skulle kunna tro att han är hantverkare =) hihi!

pusspuss & ta hand om er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0