vad är tid???

ännu en vecka är passe....
vart tar tiden vägen?
vad gör jag egentligen med min tid?
använder jag den som jag borde göra?
eller borde jag göra ngt annat....

borde jag bli en lugn & stillsam person som sitter hemma om lördagkvällarna?
ta det lugnt, njuta av en god middag. samtala med mina vänner. spela spel. skratta & ha trevlig utan att gå ut på krogen & dansa...
kanske det.
men just nu så tycker jag det är väldigt kul att gå ut. så därför gör jag det.
kan ibland känna att jag sover bort alldeles för mkt av söndagarna...
men herre gud - jag sover ju knappt under veckorna så det jämnar ut sig.

borde jag sluta stressa?
jag stressar på mornarna för att hinna i tid till jobbet.
jag stressar på jobbet för att hinna allt som står på dagens agenda.
jag stressar hem.
jag stressar för att hinna till sats för att träna.

varför stressar jag då?
har inget bra svar på det....
jag behöver verkligen inte stressa. jag hinner alltid i alla fall. skulle jag bli en minut sen så är det inte hela världen.
man får lov att vara sen ibland. det får ju alla andra så varför kan inte jag vara det ibland också.
 
just nu känner jag att jag borde gå & lägga mig. klockan är snart 23. klockan 5.30 ringer väckarklockan & det är dags att stiga upp. därför borde jag gå & lägga mig nu. men jag vet att klockan kommer bli 23.30, kanske 24 innan jag kommit dit & det är dags att dra täcket över huvudet & drömma vackert... vet inte varför jag har så svårt att gå & lägga mig.

i morgon är det en ny dag.
då ska jag sluta stressa.
jag ska ta det lugnt.
jag ska inte jobba mot kockan - jag ska jobba med den.
jag ska inte stressa hem från jobbet.
jag vet att jag hinner hem. byta om. ta det lugnt ett tag. cykla till träningen & ändå ha tid att sitta & vänta på att intervallträningen ska börja. så martina - sluta stressa!!!

i morgon ska jag tänka på alla som betyder något för mig.
jenny - nu är det faktiskt inte så lång tid kvar tills vi ses!!!
nella - jag kommer snart till göteborg & kramar om dig! kommer bli så mys!
steffiona - ni vet att jag hade sjukt kul i vxö sist! ses snart igen!
johanna - min solstråle som jag träffar alldeles för sällan....
vickis - solstråle nummer två!!! härligare människa får man leta efter! kommer till malmö så fort jag hinner!
...... kan inte nämna alla mina vänner här. men ni vet vilka ni är!!

mormor -  jag hoppas du kan se mig & att du känner när jag tänker på dig!
farfar - likaså.... många fina minnen att tänka tillbaka till.
& ni ska veta att ni alltid finns med mig.

.... vad jag egentligen ville säga var nog att jag tycker att man inte ska tänka i timmar, i dagar, i veckor... utan bara ta tiden som den kommer. göra det bästa av nuet, njuta, leva, älska, skratta & ta till vara på livet....

puss & kärlek // m


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0