NU ÄR DET 2007!!!

idag är det första dagen på 2007. ett nytt år med nya möjligheter, nya utmaningar, nya problem att lösa och mycket mycket mer. för mig kommer det förhoppningsvis vara ett år då jag tar klivet in i en ny värld. ett nytt jobb med massor med utmaningar. nya projekt, ny kunskap, ny styrka o vilja.... jag hoppas o ska kämpa för att få ett jobb inom inredning...

nyårafton var toppen. som jag sagt tidigare tillbringades kvällen o en bit i på natten på vadstena slott. jennies mamma körde oss dit. blev lite oroliga då de första tio personerna vi såg utanför var i 35-40 årsåldern... hmmm har vi verkligen kommit rätt tänkte vi. men jo det visade det sig att vi hade. de tre tjejerna som stod för festen slog samman 30-års samt nyårsfest. detta innebar att de hade bjudit vänner o familjer. så det var allt från en 12 årig liten kille till 55-60 årig dam. men det var faktiskt väldigt kul. vi höll ihop vi ungdomar. vi fick god mat - speciellt för- o efterrätten. huvudrätten var ok.... vi drack vin, dansade för fullt, vissa åt ostbågar andra tjuvåt i köket!!! HAHAHAAAAA!! så jäkla kul!!

tolvslaget firade vi naturligtvis utomhus, nere vi vattnet. raketer o skumpa - javisst!!! schkååååål sa vi!! alla var så glada! härligt. vi hade tidigare beställt taxi till klockan tre, eller rättare sagt johan, emmelies pojkvän hade fixat det genom kontakter. tänkte innan, vi kommer ju aldrig orka stanna så länge... men jo då. vi var inte alls särskillt sugna på att lämna festen då. taxin var en halvtimme sen så vi kunde dansa ett litet tag till. dansa ja... johan.. fy fasen va kul det var att se honom svänga sina lurviga på dansgolvet. helvild!! tycker vi om.

jag sov hela taxiresan hem... var visst ganska trött i alla fall. när jag o jenny väl kom hem satte vi oss vid köksbordet o åt en nattamacka. var dock inte helt enkelt att få ner. o fnittriga var vi. o detta fnitter ledde sedan till årets skrattattack. dessutom låg jenny på golvet i fosterställning.... i sin gröna klänning. det var sjukt kul. o ont gjorde det i magen. bra träning att skratta = ) till slut kom vi inte ihåg var det var vi skrattade åt.... ett under att inte kent o lena vaknade. hihihii.  jenny stoppade om mig, jag fick en extra filt eftersom jag frös så - i det 15 gradiga rummet ; ) - sen sov vi gott hela natten.

mindre kul idag.... lite huvudvärk. bara att stiga upp, ta en dusch o känna sig pigg o fräsch, jag gjorde inget av det. åt lite mat som mamma lena lagat, sen var det bara att åka till stationen o sätta sig på tåget mot värnamo... o här är jag nu. så fort det gick. o så kul vi haft!!

tack snälla familjen jansson för att ni alltid tar så bra hand om mig när jag kommer på besök, o man känner sig alltid så välkommen!

GOTT NYTT ÅR alla mina vänner o alla som jag känner!! hoppas att 2007 blir ett toppen år!!

puss puss!!

Kommentarer
Postat av: Mamma Jansson

Vissa saker är självklara, "Mina vänner är dina vänner..." dessutom lätt att vara trevlig mot en tjej som är som du! Kram

2007-01-08 @ 16:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0